Monday, October 12, 2009

抢货


上个星期又去了肉市场打卡准备去挑肉和卖自己的肉,而这一次和以前一样,不只瘦肉,肥肉,还有就是海鲜,凤凰肉很少有,有也是有点过期了那种。像我这种打了长肉剂,就不断地准备要在那里自己大打折扣想要赶快卖出去的肉咯!

这一次呢。。。又发生了一间让我失去信心的事件,就是和一个过期乳牛,样子很男人,笑起来牙齿密密的香港人互相不停对望了很多次后成功互相介绍自己,然后一起去跳舞,不过当时候我不敢放肆,不敢碰他碰得太过分,因为他身边有个我怀疑是他男友的男人在旁边阻头阻势,不停地抱着他紧紧,作护草使者,看到如此,脸皮薄的我也就打退堂鼓,就觉得没有机会了。

后来他们两个又叫我一起去跳舞,而这一次呢由于我知道了他们两个不是情侣关系,就比较放胆去碰,虽然那香港人没有拒绝我抱他,伸手过去他也会握,不过从头到尾他都非常被动,我就以为他是比较被动的人(他碰那个护草使者的态度也是如此),不过呢后来我朋友的朋友,一个脸蛋鬼鬼地,粉嫩,虽然只有18岁但是身材却壮大的扑扑脆ABC男孩一走过,那香港人立刻一把手伸出来,抱着他的腰,拉他过去,这时候他们两个对望,感觉好像一道灯光打在他们身上,把身边的人全部逼走,护草使者弹开,就好像他们是分别已久的恋人,彼此下面的雷达线在通讯着,本来被动的香港人这时候好像突然好像丛冬天醒来到达了夏天,热能散发,活跃非常,才不到几分钟他们的嘴巴印上,不停吻到舞厅结束,才互相手牵手,要赶快回酒店火山爆发。。。我认识差不多一个小时半的香港人,竟然到了最后的15分钟就个这么一个小毛头给抢去了,他就能带他整块肉回去,我就只得到他的肉腥味。

这时候一道灰光打在我身上,我才领悟到。。。不是全部男人都被动,而是全部男人都是非常主动地---只要是对于他们真正喜欢的人。对于其他就是感觉ok ok而已的,就当做慈善,给他们一些梦幻感。从以前到现在,主动碰我的人非常稀有,我突然觉得我自己好像很低级,每一次都是自己主动去碰别人,主动是好,但是主动到像我如此,明明别人不甚主动却自己还不放手,这才让我觉得羞愧。

以后我必须记得,当别人没有做出任何主动性的动作,或让你感觉到任何他冷漠的地方,就立刻放手,因为他们不是那么喜欢你,而纯粹只是享受给人喜欢的感觉而已。

现在又要开始另外一段的低潮期了,希望接下来能在新加坡找到自信心。

5 comments:

Anonymous said...

I such a long time dont go to clubbing already. Not really like it, when it so many lala group rush on the dance floor.
I know the feeling of getting rejected, the disappointment is so damn hurt, cause i do experienced it before.
the main point he drag you beside him not because he like you, but just simply want somebody dance around him, let himself feel 'wanted'.
when suddenly a person he like pop up, then u can fuck off of his sight, cause you're not useable anymore. sound pathetic but is real.
then your whole night clubbing mood will gone..

regards,
beautyass

香蕉人 said...

beautyass:
yeah.. i thought so.
well.. everyone also want to feel like they are wanted,i guess i just no good to play such flirting game.because when in disco, if i like someone, most of the time i just stick with him,kinda annoying sometimes also, u know people dont like sticky rice.

Leon Koh said...

love your blog.. I dont' know why but previously I came to your blog, all the entries seems to disappear and I thought you are no longer blogging., but I am glad that I found your blog again

love all your drawings!!

btw wish to share my latest blog entry with you.. about my niece nini's ear piercing ceremony.. I love the seris of pictures.. check out at http://hanleong.blogspot.com/2009/10/ninis-ear-piercing-ceremony-at-sri.html

香蕉人 said...

oh.. well, if u read my previous post then u know what's going on about my old blog.
"Never stop what u love to do", that's what i learn from the lesson.

galileans said...

又学了一堂功课,看来去肉市场纯粹看肉就好,不要妄想吃肉就不会那么伤了^^